Er zijn op dit moment al mogelijkheden om Flashvideo's op een normale tv te bekijken, bijvoorbeeld met speciale tv's van Philips. Met de nieuwe Flash-versie wordt het volgens Adobe mogelijk om tv's met een internetaansluiting direct Flash-video te laten vertonen. Tot nu toe is dat alleen mogelijk met speciale tv's of set-top boxen die de internetaansluiting hebben en de Flash-vertoning verzorgen.

Adobe heeft afspraken gemaakt met verschillende contentaanbieders om de nieuwe techniek te ondersteunen. Zo ondersteunen Disney en The New York Times "Adobe's Flash Platform voor het Digitale Huis". Ook NXP en Comcast hebben hun medewerking toegezegd.

Het nieuwe platform is vanaf maandag beschikbaar voor hardwarepartners. De eerste apparaten en processors die de techniek ondersteunen moeten in de tweede helft van dit jaar op de markt komen.

Andere aanpak

Volgens analist Ben Bajarin van pr- en communicatiebureau Creative Strategies pakt Adobe het anders aan dan de concurrentie. "Het benaderen het meer als een developersplatform. Adobe wil dat mediabedrijven nadenken over hoe ze de content klaar moeten maken voor tv's en dan Flash gebruiken als onderliggende structuur voor streaming naar die tv's." De nieuwe technologie kan de video's ook direct naar set-top boxen en Blu-Ray spelers sturen.

De nieuwe Flash-versie stelt ontwikkelaars in staat om verschillende widgets te ontwikkelen om content op de tv te tonen. Hierdoor is het niet nodig om de tv's te voorzien van een ander besturingssysteem.