Adobe wil met xml het multichannel publishing, één keer iets creëren en direct in verschillende vormen kunnen publiceren, stimuleren. Vanaf vandaag is Adobe's nieuwste product op de markt, FrameMaker 7.0. Met deze software is het volgens de fabrikant mogelijk om één bestand voor verschillende media geschikt te maken. De gebruikersinterface heeft veel weg van een schrijfprogramma. Gebruikers kunnen content creëren, zoals een handleiding of verkoopdocumentatie, en deze vervolgens met één druk op de knop publiceren voor verschillend gebruik, waaronder internet, handheld apparaten en print, aldus Adobe. Nieuw in versie 7 van FrameMaker is de mogelijkheid om content ook daadwerkelijk in xml te maken. "Er zit een behoorlijke kracht achter xml", aldus JoAnne Buckner, product manager bij Adobe. "Je kunt content nu opslaan in een neutrale vorm en vervolgens bepaalde regels toepassen." Deze regels bepalen vervolgens hoe en waar de content wordt gepubliceerd en in welke vorm. Adobe is niet de enige softwarefabrikant die xml wil gebruiken om het publiceren van content te vergemakkelijken. Onlang nam Corel de fabrikant van XMetal, SoftQuad, over. XMetal is een applicatie die vergelijkbaar is met Adobe's nieuwe FrameMaker 7.