De Non-GAAP (Generally Accepted Accounting Principles) nettowinst in 2005 bedroeg 574,5 miljoen dollar, een groei van 28 procent ten opzichte van 2004. Het vierde kwartaal werd afgesloten met een omzet van 510,4 miljoen dollar. In hetzelfde kwartaal in 2004 was dat nog 429,5 miljoen dollar. Het bedrijf verwacht deze groei in het eerste kwartaal van 2006 door te kunnen zetten.

"Het was wederom een opmerkelijk jaar voor Adobe", concludeert Bruce Chizen van Adobe. Hij doelt daarbij niet alleen op de cijfers. "We hebben ook de overname met Macromedia afgerond. Hierdoor hebben we meer kansen om uit te breiden op de mobiele en enterprise-markt."

Met de overname wil Adobe zijn portfolio van dertig naar zeventig producten uitbreiden. Het Macromedia-merk wordt niet langer gevoerd. Ondanks de expansiedriften worden er wel mensen ontslagen vanwege dubbele functies, zo verklaarde Pierre Van Beneden van Adobe eerder deze maand. Details over aantallen zijn vooralsnog onbekend.