Dit betekent volgens het onderzoeksbureau The Myers Group dat over vijf jaar meer advertentiegeld wordt uitgegeven op internet dan op TV. Het aandeel van Amerikaanse bedrijven hierin neemt iets af. Nu nog is het Amerikaanse aandeel 82 procent: 4,32 miljard van het totaal van 5,25 miljard dollar. In 2005 zal het percentage volgens The Myers Group zijn gedaald tot 71 procent: 32,5 miljard dollar. Volgens de onderzoekers zal internet buiten de VS sterker groeien dan er binnen. Vooral Duitsland gaat een sterke groei doormaken, de rest van Europa zal daarna volgen. In Azië zal het met name China zijn die de boel optrekt. De groei aan het aantal internetadvertenties zal afkomstig zijn van traditionele industrieën (auto's, entertainment, financiële diensten, toerisme et cetera), denkt het New Yorkse bureau. The Myers Group doet ieder kwartaal onderzoek naar de wereldwijde advertentiemarkt. Meer webapparaten dan PC's Een ander onderzoeksbureau – ETForecasts – voorspelt dat in 2005 meer 'informatie-apparaten' (settop-boxen, webtelefoons, PDA's) worden verkocht dan computers: respectievelijk 300 miljoen en 217 miljoen.