De advertenties van Bluepark waren gekoppeld aan de handelsnamen van enkele andere webhostingproviders, waaronder LaDot, Demon en WideXS. Het doel van de advertenties was om ontevreden klanten over te halen de overstap te maken naar de diensten van Bluepark. Mensen die bijvoorbeeld de zoekterm LaDot of Active ISP bij Google intypten, kregen naast de gewone resultaten een advertentie van Bluepark te zien met de tekst: "Ontevreden over La Dot? Laat je website door ons hosten!" "Er wordt beweerd dat de dienstverlening van LaDot niet op orde zou zijn en dat is niet terecht", zegt Michael van der Sman van LaDot. "Er worden natuurlijk wel fouten gemaakt, maar dat is menselijk." Bluepark heeft de advertentiecampagne onmiddellijk gestaakt. "We hebben geen zin in het uit de hand lopen van een conflict", zegt Maarten Kalfsbeek van Bluepark. De provider had enkele telefoontjes en twee brieven ontvangen met klachten over de advertentie. "Het is niet eenvoudig voor kleine hostingbedrijven om in de huidige markt staande te blijven", vervolgt Kalfsbeek. "Vandaar deze campagne." De actie heeft uiteindelijk twee klanten opgeleverd.