Dat zegt Govert van Eerde, managing director van de Nederlandse afdeling van 24/7 Media. Nu heeft 24/7 Media nog een netwerk van 58 sites. "Daarvan willen we alleen de A-merken overhouden", aldus Van Eerde. Welke sites uit het portfolio van 24/7 Media verdwijnen, wil Van Eerde nog niet zeggen. "Daarover wil ik de betreffende sites eerst zelf inlichten." Het is al wel duidelijk dat 24/7 Media de advertentiewerving zal blijven verzorgen voor de uitgevers Elsevier en PCM. PCM is verantwoordelijk voor diverse krantensites (zoals die van NRC Handelsblad en Trouw) en de vacaturesite Clickwork. Het is niet zo dat 24/7 Media te weinig adverteerders heeft, zegt Van Eerde. "Integendeel, het is meer dat zo'n groot netwerk lastig te behappen is. Met zoveel aangesloten sites is het moeilijk om iedereen goede service te verlenen." Tot de nieuwe diensten die 24/7 Media de aangesloten sites volgend jaar in Nederland wil aanbieden, behoren onderzoeken naar de bezoekers en de mogelijkheid om mensen per e-mail te benaderen. Nu al heeft 24/7 Media een database van 500.000 Nederlandse mailadressen. Dat zijn mensen die zich ooit bij bijvoorbeeld Amazon of KLM hebben aangemeld. Het versturen van reclame per e-mail roept associaties op met spam, maar daar is volgens Van Eerde geen sprake van. "We benaderen mensen alleen als ze daarvoor uitdrukkelijk toestemming hebben gegeven." 24/7 Media maakt nog altijd verlies. "Met deze nieuwe strategie hebben we een grotere kans om renderend te worden", verwacht Van Eerde.