E-commercebedrijf Alibaba investeert fors in chatapplicatie Tango. De Chinese zoekgigant die legio internetdiensten aanbiedt, vergelijkbaar met bijvoorbeeld Amazon en eBay, maakt een bedrag van 280 miljoen dollar over naar de rijzende ster Tango, meldt persbureau Reuters. De mobiele app voor berichten en videobellen groeit sinds de start in 2009 aanhoudend door en heeft nu ruim 200 miljoen gebruikers.

Geld = invloed

De investering levert Alibaba tevens een stoel op in het bestuur van Tango. De startup wil het geld gebruiken om meer talentvolle werknemers te contracteren en meer content naar zijn platform te brengen.

Tango groeit de laatste tijd vooral in de Verenigde Staten, waar circa een kwart van de gebruikers zitten. Maar ook in Azië (Hong Kong, Thailand, Taiwan en Singapore) en het Midden-Oosten is het een serieuze speler. De chatapp onderscheidt zich door het toevoegen van meer sociale componenten, zoals muziek delen en gezamenlijke games.

Naar de beurs

Vorige week maakte Alibaba bekend dat het de Amerikaanse beurs op wil. Die IPO wordt naar verwachting de grootste beursgang van een Chinees bedrijf in de Verenigde Staten ooit. Analisten schatten dat de webreus daarbij tot wel 15 miljard dollar ophaalt.