Doel van de campagne is het ongezonde ritme van ontwikkelaars te doorbreken. Deze medewerkers zitten uren achter een scherm te programmeren en in hun vrije tijd te gamen. Het bedrijf wil dat de ontwikkelaars overstappen op een gezond dieet en regelmatig aan beweging doen. Daarnaast wil het bedrijf dat medewerkers stoppen met roken.

Door over te stappen naar een gezondere levenswijze kunnen de medewerkers virtuele kilometers sparen. Degene die met Kerstmis de meeste kilometers heeft, wint een safari voor twee personen.

Altiris heeft 120 webdevelopers in dienst, waarvan er 44 meedoen aan de actie. Een woordvoerster van het bedrijf stelt dat de ontwikkelaars nog niet helemaal van de pizza af zijn. "Maar gelukkig eten ze er nu in ieder geval een salade bij", aldus de zegsvrouw.

De ontwikkelaars stellen zichzelf doelen, zoals een nachtrust van minimaal zeven uur slaap, stoppen met voedsel uit de frituur, genoeg water drinken en anderhalf uur per dag minder gamen.