Rocketboom is gestart in oktober 2004 en uitgegroeid tot een zeer populair videoblog met ongeveer 250.000 kijkers. Het succes bleef niet onopgemerkt, klanten van de Tivo-dienst in de Verenigde Staten konden de shows downloaden en op televisie bekijken. Advertentieruimte die geveild werd via Ebay bracht 40.000 dollar op.

De video's zijn met name populair door een goed afgewogen mix van sterke teksten, interessante onderwerpen en niet in de laatste plaats Amanda zelf die het goed doet bij de mannelijke kijkers. Rocketboom is voor 49 procent van Congdon. Andrew Barton bezit de overige 51 procent, zo schrijft Engadget.

De exacte oorzaak van de ruzie tussen Congdon en Barton is niet bekend. Volgens Congdon wilde Barton haar invloed beperken. "Ik schrijf, produceer en presenteer Rocketboom nu al anderhalf jaar en wil niet slechts het gezicht van Rocketboom zijn. Dat is zo typisch oude media." Barton aan de andere kant stelt dat Congdon teveel eisen had waar hij simpelweg niet aan kon voldoen, meldt The New York Times.

De presentatrice doet haar eigen kant van het verhaal uit de doeken op haar weblog. Barton heeft een verklaring op de Rocketboom-site gezet en belooft door te gaan. Een nieuwe episode moet maandag 10 juli online staan.