De twee partijen zullen elkaar niet langer bevechten op de drukke e-commercemarkt. In plaats daarvan lanceren Amazon en Toys R Us deze herfst een gezamenlijke online speelgoedwinkel, ruim op tijd voor het lucratieve kerstseizoen. De joint venture moet Amazons internetkennis en Toys R Us' expertise van de traditionele speelgoedhandel combineren. Amazon krijgt de verantwoordelijkheid voor de distributie en online afhandeling van opdrachten, iets waarin Toys R Us bepaald niet sterk is. De speelgoedgigant zal zich gaan bezighouden met de inkoop en selectie van producten. Dat lijkt geen slecht idee. Na het laatste kerstseizoen zat Amazon met een veel te grote voorraad onverkochte spulletjes. Toys R Us ondervond problemen met het op tijd bezorgen van speelgoed, waardoor de vloer onder menig Amerikaanse kerstboom angstig leeg bleef. De webdivisie van Toys R Us denkt nu al in 2002 winst te kunnen maken, twee jaar eerder dan verwacht. Toys R Us krijgt het beheer over de winkel. In ruil daarvoor betaalt het een vergoeding aan Amazon per verkocht artikel. Ook wordt een percentage van de jaarlijkse omzet aan Amazon vergoed. Tot slot krijgt Amazon het recht om vijf procent in de Amerikaanse Bart Smit te kopen. Met een online speelgoedzaak houdt het niet op. De twee zijn van plan in 2001 een gemeenschappelijke site voor babyproducten op te zetten.