Het leeuwendeel van de omzet – 1,15 miljard - kwam uit abonnementen op de internetdienst. De rest bestaat uit advertenties en e-commerce. De winst over het kwartaal bedroeg 271 miljoen dollar. Dat is een toename met 161 procent ten opzichte van hetzelfde kwartaal vorig jaar. Toen werd een winst geboekt van 104 miljoen dollar. De winst is 5 dollarcent per aandeel hoger dan analisten hadden voorspeld. 1,7 miljoen abonnees erbij Het aantal abonnees van het vlaggenschip van AOL groeide de afgelopen drie maanden met 1,7 miljoen tot 22,2 miljoen. Gemiddeld was een AOL-abonnee iedere dag 64 minuten online. CompuServe en andere, internationale AOL-dochters, kregen 300.000 extra abonnees. In totaal internetten wereldwijd 25,8 miljoen mensen via een AOL-dienst. ICQ, een AOL-dochter, blijft immens populair. In het eerste kwartaal van 2000 meldden zich 9,3 miljoen nieuwe gebruikers aan, omgerekend is dat 100.000 gebruikers per dag. Totaal zijn er nu 62,4 miljoen geregistreerde ICQ'ers. De software staat gemiddeld drie uur per dag aan staan en wordt dagelijks 75 minuten actief gebruikt. Volgende week wordt ICQ 2000A geïntroduceerd. De omzet van Netscape, ook een divisie van AOL, steeg met 8 procent tot 126 miljoen dollar vergeleken met het voorgaande kwartaal.Eerdere relevante berichten: Yahoo en AOL breiden uit met B2B-handelspleinen (21 maart 2000) Bertelsmann verkoopt aandeel in AOL Europe aan AOL (17 maart 2000)