Dat heeft de provider bij de presentatie van zijn nieuwe internetsoftware AOL 8.0 bekendgemaakt. America Online (AOL) hoopt op die manier de 'gebruikerservaring' te verbeteren. Pop-up advertenties zijn internetters vaak een doorn in het oog. Reclamemakers maken er echter graag gebruik van. Pop-ups vallen veel meer op dan 'gewone' banners. Internetters worden immers gedwongen om ernaar te kijken als ze het scherm wegklikken. Er zijn diverse programma's verkrijgbaar waarmee internetters pop-ups automatisch kunnen laten 'killen'. Voor AOL betekent het einde van de pop-up op zijn dienst een fors verlies aan inkomsten. Abonnees van AOL krijgen al meteen bij het inloggen een pop-up te zien. Ook als ze uitloggen schotelt AOL hun een pop-up advertentie voor. Volgens Jonathan Miller, bestuursvoorzitter van AOL, zal de provider 30 miljoen dollar minder winst maken als gevolg van de maatregel. AOL heeft echter te kampen met toenemende concurrentie van Microsoft, Yahoo en breedbandaanbieders. Het tevreden houden van de 35 miljoen abonnees is daarom van levensbelang.