De maand december is altijd voor de Amerikaanse economisch van groot belang. De omzetten die in deze maand worden behaald, kunnen in één klap een heel kwartaal goedmaken. De impact van deze maand is in nagenoeg elke branche te bemerken. Vooral nu kan de kwakkelende economie een fraaie afsluiter goed gebruiken. Niet iedereen is daar echter gerust op. Zo stelde Nvidia, maker van grafische chips, vrijdag weinig te verwachten van het vierde kwartaal. Andere doen er echter alles aan om de klant over te halen de slecht gevulde portemonnee te trekken. Als de tekenen niet bedriegen, zal de hoeveelheid reclamemail voor Amerikanen dit seizoen groter zijn dan ooit tevoren, zo verklaren analisten tegenover The Wall Street Journal. Belangrijkste reden hiervoor lijkt de slechte economie. De ontvangers mogen vaak een andere mening zijn toegedaan, e-mail werkt voor adverteerders effectief en snel. Bovendien is het goedkoop, erg goedkoop. Waar een traditionele mailing per slakkenpost gemiddeld zo'n anderhalve euro kost per adres, kost een e-mailtje voor de verzender nog geen halve eurocent. Volgens onderzoeker Jupiter gaven winkels vorig jaar in totaal 1 miljard dollar uit aan e-mailmarketing. Dit jaar zal dat naar verwachting 1,7 miljard dollar zijn.