Dat verklaarde John Borthwick, topman bij AOL Time Warner, woensdag in de antitrustzaak van de negen doorprocederende Amerikaanse staten tegen Microsoft. De negen staten pleiten al langer voor een versie van Windows die fabrikanten of consumenten makkelijk naar eigen believen kunnen aanpassen. Op die manier zou er een einde kunnen worden gemaakt aan de koppelverkoop die het softwarebedrijf nu toepast. Wie Windows koopt, krijgt daar automatisch allerlei andere programma's (zoals de Internet Explorer en de Media Player) bij. Zo kan Microsoft zijn monopolie op de markt voor besturingssystemen uitbreiden naar andere markten. Volgens Borthwick is het monopolie van Microsoft fnuikend voor de innovatie in de computerindustrie. Een gestripte versie van Windows zou pc-makers en -gebruikers een `echte keuze' geven, waarbij ze zich niet meer hoeven te schikken naar de `one size fits all' versie van Windows die Microsoft nu op de markt brengt, zo betoogde Borthwick. Microsoft vindt dat consumenten niets opschieten met een uitgeklede versie van Windows: de enigen die er echt beter van worden, zijn concurrenten zoals RealNetworks en AOL.