Daarnaast investeert AOL 200 miljoen dollar in TiVo. Dit levert AOL 15 procent van de aandelen op, en is daarmee de grootste aandeelhouder. Vorig jaar augustus investeerde werelds grootste aanbieder van on-line services ook al in TiVo. AOL wil via AOL TV haar interactieve diensten uitbreiden naar de televisie. Met AOL TV is het mogelijk om te chatten en te e-mailen tijdens het TV kijken. De technologie van AOL TV en TiVo worden nu met elkaar geïntegreerd. Hiervoor worden set-top boxes ontwikkeld die door Philips en Hughes gemaakt zullen worden. Philips heeft ook een aandeel in TiVo, evenals concurrent Sony. Het kastje biedt naast interactieve televisie ook de mogelijkheid om uitzendingen op te nemen. De set-top boxes moeten begin 2001 op de markt komen. Persoonlijke televisie De digitale videorecorders (DVR), die beelden opslaan op een harde schijf in plaats van een band, bieden tal van mogelijkheden. Zo is het mogelijk om uitzendingen te pauzeren of terug te spoelen om een gemist gedeelte terug te zien op het moment dat ze worden uitgezonden. Ook reclames kunnen overgeslagen worden en het is mogelijk dat uitzendingen over bijvoorbeeld voetbal automatisch worden opgenomen. Na bekendwording van de investering steeg de koers van het aan de Nasdaq genoteerde TiVo met 57 procent. Analisten voorspellen dat de TV recorders in de komende vijf jaar ontzettend aan populariteit gaan winnen. Microsoft is ook een speler op deze relatief nieuwe markt waar internet en televisie met elkaar samensmelten. Met Ultimate TV biedt de softwaregigant soortgelijke mogelijkheden.Eerdere relevante berichten: AOL sluit deal met TiVo voor interactieve TV (15 juni 2000) TiVo's personal videorecorders slaan aan op Wall Street (01 oktober 1999) Nieuwe poging Microsoft met interactieve TV (13 juni 2000)