AOL Time Warner zag de omzet over 2001 met 6 procent stijgen van 36,2 tot 38,2 miljard dollar. De inkomsten uit de verkoop van abonnementen stegen met 12 procent en die uit `content' met 4 procent. De inkomsten uit e-commerce en advertenties daalden met 3 procent. De winst voor rente, belastingen en afschrijvingen (EBITDA) steeg met 18 procent tot 9,9 miljard dollar. De resultaten kwamen allerminst als een verrassing. AOL Time Warner had op 8 januari de verwachting al verlaagd. De nu gepresenteerde cijfers zijn in lijn met die verwachting. Bij de fusie van AOL en Time Warner hadden de twee concerns nog een jaaromzet van 40 miljard dollar en een EBITDA van 11 miljard dollar voorspeld. Analisten meenden al geruime tijd dat die prognose te positief was en verlaagd moest worden in verband met de ingeklapte advertentiemarkt. AOL Time Warner hield de verwachting echter staande om begin januari alsnog tegenvallende resultaten te moeten melden. Over het vierde kwartaal boekte AOL Time Warner een omzet van 10,6 miljard dollar, 4 procent meer dan in dezelfde periode een jaar eerder. De winst voor rente, belastingen en afschrijvingen nam met 14 procent toe van 2,4 tot 2,8 miljard dollar. Het kwartaalverlies kwam uit op 1,8 miljard dollar, tegen 1,1 miljard dollar in het vierde kwartaal van 2000. Over geheel 2001 leed het mediaconcern een verlies van 4,9 miljard dollar, vergeleken met een verlies van 4,4 miljard dollar een jaar eerder. Het belang van AOL Time Warner in AOL Europe en de cijfers van de vorig jaar overgenomen uitgever IPC Media zijn in de resultaten buiten beschouwing gelaten. AOL, de grootste internetprovider ter wereld, telde eind 2001 33,2 miljoen abonnees. Dat betekende een aanwas van 6,5 miljoen abonnees over het jaar, volgens AOL de sterkste jaarlijkse groei ooit van het bedrijf. Voor het huidige jaar handhaafde AOL Time Warner de begin januari uitgesproken verwachting. De onderneming rekent op een omzetgroei van 5 tot 8 procent. De EBITDA zal met 8 tot 12 procent stijgen.