Tot nu toe bood Catch-Up deze gratis opknapbeurt alleen aan voor shareware-programma's en vrij verspreide software. Maar vanaf deze week gaat de webservice ook zorgen dat commerciële applicaties bij de tijd blijven. De makers van Catch-Up, Manageable Software, hebben hiertoe overeenkomsten getekend met een aantal leveranciers van commerciële producten, zoals McAfee en SurfWatch. De service blijft gratis: Catch-Up haalt zijn inkomsten uit advertenties en uit een vergoeding die het krijgt van bedrijven voor elke update die bij een klant wordt afgeleverd. De automatische update van software is een fluitje van een cent. Met een applicatie die zich nestelt in je browser (Navigator of Explorer) log je in op de website van Catch-Up. Het programma bekijkt de namen en versienummers van al je applicaties en stuurt ze naar de server. Daar wordt bekeken of je al toe bent aan een nieuwe editie van product X, Y of Z. Een lijst van nieuwe versies verschijnt in beeld, inclusief hyperlinks naar de update voor download. Ook kun je om informatie over de update of upgrade vinden. Catch-Up moet het op het Internet opnemen tegen commerciële programma's zoals Oil Change van CyberMedia. Dit automatische verversingprogramma kost bijna 40 dollar: Catch-Up is gratis. Daarentegen houdt CyberMedia een vinger aan de pols van 6500 applicaties, terwijl Catch-Up het met 700 programma's moet doen.