De topdesigner die al bijna tien jaar verantwoordelijk is voor de covers van het zondagsmagazine verlaat dagblad The New York Times. Hij is door Apple ingehuurd als creatief directeur binnen het interne marketingteam van het bedrijf, onthult hij zelf op Twitter. Het is nog niet bekend wat hij daar exact gaat doen, meldt technieuwssite Cnet. Naar verluidt is een deel van het drastisch ge-redesignde iOS 7 het werk van Apple's marketingafdeling, waar Duplessis in februari aantreedt.

Apple gaat meer voor design, en mode

Apple-CEO Tim Cook heeft de laatste tijd meer ingezet op design. Niet alleen is Apple's topdesigner Jonathan Ive benoemd tot algeheel designtopman die ook de nieuwe look van iOS 7 heeft gestuurd. Ook heeft Cook twee CEO's van modehuizen overgehaald om hun bedrijven te verlaten voor Apple. Dit zijn modekoning Paul Deneve van het beroemde Franse modehuis Yves Saint Laurent en modekoningin Angela Ahrendts van het Britse modehuis Burberry.

De tijdschriftdesigner bevestigt zijn overstap zelf: De invloed van Apple's mobiele apparaten bereikt ook klassiekers als historische toneelstukken en de cover van The New Yorker (de aankomende editie van 6 januari 2014), tweet de nu door Apple binnengehaalde designer: