Vergeleken bij februari 2000 nam de omzet van notebooks in de Verenigde Staten slechts met een schamele 2,3 procent toe. Dit blijkt uit recente cijfers van NPD Intelect. Terwijl fabrikanten als Compaq en Toshiba het erg moeilijk hadden, heeft Apple alle reden tot juichen. Compaq zette in verdiende in februari van dit jaar bijna 6 procent minder aan haar notebooks in vergelijking met dezelfde periode van het vorig jaar, terwijl Toshiba zelfs met een daling van meer dan 9 procent had te maken. Apple daarentegen kende een omzetstijging van maar liefst 31 procent. Deze komt geheel op het conto van Apples nieuwste Titanium PowerBook G4, die in februari voor het eerst leverbaar werd. Het apparaat blijkt een ware hit en neemt inmiddels al meer dan de helft van alle verkochte Apple-notebooks voor zijn rekening. Normaal gesproken is 20 procent van de omzet van Apple afkomstig van notebooks, in februari was dat 30 procent. In januari kende Apple nog een zeer zwakke maand wat betreft verkopen van haar notebooks, met een omzetdaling van meer dan tien procent vergeleken bij een jaar eerder. Deze slechte resultaten zijn nu meer dan goedgemaakt. Bij de introductie van de Titanium PowerBook G4 sprak Apples CEO Steve Jobs al de verwachting uit dat dit apparaat zou zorgen dat Apple het lopende kwartaal weer – een kleine - winst gaat maken.

Eerdere relevante berichten:
Nieuwe PowerBook zet Apple weer op winstgevende pad (01 februari 2001)
Apple begint inhaalslag, maar Mac OS X vertraagd (10 januari 2001)