De filmpjes die Apple eind juli uitbracht, gaan specifiek over Mac-computers, in combinatie met de support door Apple's winkelpersoneel. Deze nieuwe campagne is de opvolger van de bekende, en langlopende, Get A Mac-campagne.

'Belediging' Mac-gebruikers

Apple heeft de drie Genius-filmpjes tijdens het begin van de Olympische Spelen gepubliceerd op zijn eigen YouTube-kanaal. Daar zijn de drie ads nu niet meer te vinden. Hetzelfde geldt voor de Mac-marketingpagina op Apple.com.

De Genius-campagne is niet bij iedereen in goede aarde gevallen, en heeft mogelijk ook Apple zelf teleurgesteld, speculeert tech-nieuwssite Ars Technica. Apple lijkt niet begonnen aan een algehele verwijdering van de Genius-campagne. Kopieën van de bewuste filmpjes zijn nog op YouTube te vinden.

Hier de omstreden Genius-filmpjes. De Apple-genius redt een huwelijk 27 minuten voordat het vliegtuig landt: Een aanstaande vader kan iPhoto niet zonder Genius gebruiken: Niet elke Mac-gebruiker weet zonder Genius-hulp een pc te herkennen: