Dit blijkt uit een steekproef van het Groningse marketingbureau Traffic4u. Dit bureau testte de vindbaarheid van de Nederlandse website van 29 bekende automerken bij de zoekmachines Ilse, Google, MSN, Altavista, Lycos en Vindex. Daarbij werd ook rekening gehouden met het aantal gebruikers van de zoekmachine. Een goede positie bij Google of Ilse telde zwaarder mee dan een positie bij Vindex. Van de automerken blijkt de site van Opel (opel.nl) het makkelijkst te vinden. Nissan (Nissan.nl) scoort daarentegen het slechtst. Audi en Chrysler staan op de nummers twee en drie, aldus Traffic4u. Ook testte Traffic4u de vindbaarheid van autogerelateerde woorden zoals coupé, cabrio, 4x4 of een typenummer. Opvallend hierbij was dat bij er een dergelijke zoekopdracht bijzonder weinig autosites bovenaan de resultaten verschijnen. Veel Nederlandse autosites hebben gewoon een .nl-domeinnaam. Toch kiezen veel internetgebruikers ervoor om zo'n pagina op te zoeken via een zoekmachine. Volgens de onderzoekers zouden autofabrikanten bij het bouwen van websites meer aandacht moeten besteden aan de zoekmachines.