Zazzle zal muzikanten en bands de mogelijkheid bieden om op hun MySpace-pagina's een online winkeltje te openen voor posters, t-shirts en andere merchandising. Fanskunnen die producten naar eigen smaak bewerken en bestellen, zo schrijft de Wall Street Journal.

James Heckman van Zazzle geeft als voorbeeld een meisje dat een passend mouwloos t-shirtje van haar favoriete band wil bestellen, maar slechts één bandlid leuk vindt. "Zij kan dan zijn gezicht afzonderlijk op het gewenste t-shirt plaatsen en de volgende ochtend zal het t-shirt naar haar onderweg zijn."

Zazzle vraagt een minimumprijs van ongeveer 20 dollar voor een t-shirt. De verkopende musici kunnen zelf hun marge boven die prijs bepalen.

De meer gevestigde bands hebben meestal al exclusieve contracten met leveranciers van merchandising. Zazzle is momenteel bezig om licenties voor de online verkoop te regelen. Onder de financiers van de startup bevinden zich investeringsmaatschappij Kleiner Perkins Caufield & Byers en K. Ram Shriram van Google.