Daardoor hadden ze geen of een zeer trage toegang tot internet. De problemen begonnen woensdag. Volgens Arthur van den Ende, commercieel directeur van BBned, betrof het een 'generieke storing'. Klanten van alle providers die gebruikmaken van het BBned-netwerk hadden er last van. "Bij het installeren van nieuwe apparatuur is er iets niet goed gegaan." Enkele tienduizenden mensen maken in Nederland gebruik van het netwerk van BBned. Het gaat daarbij onder meer om (een deel van) de gebruikers van XS4ALL en Demon. De grootste problemen zijn inmiddels opgelost, stelt Van den Ende. "Sinds vanochtend hebben wij geen problemen meer", bevestigt Simon Hania van XS4ALL. Bij XS4ALL zitten enkele duizenden mensen die gebruikmaken van het BBned, voornamelijk gebruikers van de door XS4ALL overgenomen provider Cistron. Enkele lezers van Webwereld die gebruikmaken van het BBned-netwerk, klagen dat ze nog steeds problemen hebben. "Het probleem is gestabiliseerd, maar er zijn nog steeds klachten", aldus Van den Ende. "Daar wordt aan gewerkt." Hij adviseert mensen die problemen hebben met hun verbinding, om contact op te nemen met hun provider.