Maar liefst 65 procent van de Amerikaanse bedrijven wil dit jaar geld uittrekken om zich te beschermen tegen spyware. Dat stelt Forrester op basis van onderzoek onder 185 Amerikaanse bedrijven. Ook onderzoeksbureau IDC voorspelt dat de antispywarefabrikanten gouden tijden tegemoet gaan. Gaven bedrijven in 2003 nog 12 miljoen dollar uit aan anti-spyware, in 2008 zal dat bedrag zijn gestegen tot 305 miljoen dollar, zo voorspelt IDC. Volgens Forrester bestaat er een verschil tussen grote en kleine bedrijven. Van de grote bedrijven is 69 procent van plan om anti-spyware aan te schaffen, bij het midden- en kleinbedrijf blijft de teller staan op 53 procent, zo meldt CNet. Bij de ondervraagde bedrijven is 17 procent van de systemen wel eens geïnfecteerd met spyware. Forrester verwacht dat dat percentage in het komende jaar zal stijgen tot 25 procent. Overigens wist bijna 40 procent van de ondervraagde bedrijven niet op hoeveel pc's spyware stond. De antispywareprogrammatuur van McAfee is op dit moment het populairst volgens Forrester. 42 Procent van de ondervraagden zegt de software van McAfee te gebruiken om zich te beschermen tegen spyware. Op de tweede plaats komt Ad-Aware van Lavasoft dat door 36 procent van de respondenten wordt gebruikt.