Belden wil marktleider worden op het gebied van ‘uniforme bekabelde en draadloze oplossingen’ en alles leveren op het gebied van ‘signaling’. Volgens Bart Tillmans, bij Trapeze Marketing Director EMEA, is Belden dan ook een logische overnamekandidaat. “Voor het installeren van draadloos is nog best veel bekabeling nodig. Het mooie is dat er helemaal geen overlap is tussen de twee bedrijven.”

Trapeze kwam in 2002 op de markt met het concept van de centraal beheerde ‘wireless LAN-switch’ waaraan de 'Mobility Points' worden gehangen. WLAN-gebruikers kunnen naadloos roamen tussen deze zogenaamde ‘dunne’ access points. In 2007 had het bedrijf naar eigen zeggen al vierduizend klanten. De producten van Trapeze worden bovendien ook verkocht door onder andere Nortel en 3Com.

“De overname is voor ons een gigantische stap”, zegt Tillmans. “We hebben nog altijd de ambitie om de positie van Cisco over te nemen. Dat is misschien iets te hoog gegrepen maar een nummer 2-positie zit er nog altijd in.”

De overname wordt naar verwachting binnen dertig dagen afgerond. Volgens Tillmans zal er op korte termijn niet veel veranderen voor Trapeze. “Voor ons blijft het ‘business as usual’. We hebben onlangs het ‘non-stop wireless’-concept gepresenteerd en dit kwartaal komen onze producten voor 802.11n op de markt. Daar blijven we gewoon mee doorgaan.” Volgens Tillmans blijft Trapeze Networks ook onder eigen naam bestaan, maar dan als een ‘Belden company’.

Bron: Techworld