Onderdeel van de campagne, gecoördineerd door het Onderzoeks- en Informatiecentrum van de Verbruikersorganisaties (OIVO), is de website www.click2win.be. Op deze website wordt jongeren een gratis gsm in het vooruitzicht gesteld. Om deze te krijgen moet de bezoeker echter veel persoonlijke gegevens invullen.

De website blijkt nep te zijn en stuurt bezoekers die hun persoonsgegevens invullen door naar www.web4me.be, de campagnesite van het Project Safer Internet. "Gladde marketingjongens houden je voortdurend in de gaten en zijn, via het net, uit op je geld", zo waarschuwt de website.

Het Belgisch Direct Marketing Verbond (BDMV) vindt de campagne "Ethisch niet verantwoord", zo meldt het ANP. De campagne zou volgens het verbond eerlijke bedrijven die reclame maken via internet, afschilderen als verdachte bedrijven die jongeren in de val willen lokken.

De campagne, die ondersteund wordt door de Europese Commissie, probeert bewust een schokeffect te veroorzaken, zo meldt voorlichter Bram de Sadelaer van coördinator OIVO. "De campagne loopt al twee jaar voor andere leeftijdsgroepen en we wilden zo wat extra pigment toevoegen door jongeren in de val te lokken met nagemaakte marketing-sites."

De Sadelaer herkent zich niet in de kritiek van het BDMV. "Wij hebben in onze communicatie altijd benadrukt dat veel bedrijven via internet persoonlijke gegevens vragen en dat we die bedrijven niet over één kam willen scheren. Maar het is nu eenmaal zo dat veel bedrijven met een lokkertje persoonsgegevens verzamelen die ze later voor commerciële doeleinden gebruiken."