Dat meldt de Duitse editie van de Financial Times. Uit een presentatie van de Duitse Best Buy-dochter The Phone House blijkt dat het gaat om winkels met een oppervlakte tot tienduizend vierkante meter op locaties buiten de stad. Daarnaast wil Best Buy volgens FT ook 'middelgrote winkels' in winkelcentra in steden openen. Het bedrijf wil daarmee de concurrentie aangaan met Media Markt.

Land voor land

De Europese uitrol van Best Buy-filialen vindt land voor land plaats, bevestigt de Duitse baas van The Phone House, de plannen van de grote Amerikaanse keten tegenover de Duitse krant. De volgorde is volgens hem nog niet bekend. Maar volgens de FT gaan marktdeskundigen ervan uit dat Groot-Brittannië het startpunt zal worden.

In dat land is de grootste concurrent van Best Buy, Media-Saturn, moederbedrijf van Media Markt, nog niet actief. Media-Saturn haalt de meeste omzet in Duitsland, Italië, Spanje, Nederland en Oostenrijk.

Joint-venture met Phone House

In mei kocht Best Buy voor 1,4 miljard euro een aandeel van vijftig procent in The Carphone Warehouse, het bedrijf achter The Phone House-winkels. Ook in Nederland is The Phone House actief. Nederlandse plannen van Best Buy zijn nog niet bekend. In Duitsland wil The Phone House de komende tijd het aantal winkels uitbreiden van 215 naar 800.