Dat zei Christie Hefner, CEO van moederbedrijf Playboy Enterprises en dochter van de legendarische oprichter Hugh Hefner. "Vanwege de huidige marktomstandigheden zou de aandelenkoers een slechte reflectie zijn van de enorme potentie van Playboy.com." Playboy zal met de IPO van haar online dochterbedrijf wachten tot de markt herstelt. Analisten vragen zich ondertussen af wat de tobbende beursmarkt voor internet op zou kunnen schroeven. "Adult entertainment is een van de meest winstgevende onderdelen van de markt. Als zelfs Playboy vindt dat de tijd niet juist is, kunnen online boek- en computerverkoopsites het wel vergeten", aldus Robert Routh van de Amerikaanse investeringsbank Ladenburg Thalmann. Playboy zag het verlies in het derde kwartaal oplopen tot 6,5 miljoen dollar, ofwel 27 dollarcent per aandeel. Een jaar eerder was dit nog 1,1 miljoen dollar. Playboy wijt het verlies aan lagere verkoopcijfers van het wereldberoemde mannenblad. Van de 6,5 miljoen was het concern dit kwartaal bovendien 4,2 miljoen dollar kwijt aan het uitbrengen van de zogeheten Critics' Choice Video en de geplande beursgang. Toch is er ook goed nieuws voor het 'mannenimperium'. Playboy.com opende een Duitse divisie en registreerde in september 152,8 miljoen pageviews, een toename van 97 procent vergeleken met vorig jaar. Het aantal betalende Cyber Club-abonnees verdubbelde naar ongeveer 65.000. De dienst biedt voor 6,95 dollar per maand 'verleidelijkere foto's' dan via de normale site. Playboy Enterprises zal dit jaar nog 25 miljoen dollar in haar .com-onderdeel investeren. Begin 2002 moet de online versie winstgevend zijn, zo stelt Hefner.