"GorillaPark: Geld uitgeven is gemakkelijk…", staat er op de advertentiebanner. Het woord 'Park' verdwijnt, 'Gorilla' verschuift naar rechts en 'Beurs' komt ervoor te staan. "BeursGorilla: …Geld verdienen ook". Een grappig bedoelde sneer van de financiële website Beursgorilla naar incubator GorillaPark. Bij GorillaPark konden ze er echter niet om lachen. In een e-mail op poten schrijft Deema Freij, een medewerkster van het bedrijf, dat BeursGorilla onmiddellijk moet stoppen met het vertonen van de banner. Doet BeursGorilla dat niet, dan volgen er stappen. Volgens GorillaPark is het gebruik van de naam GorillaPark in een advertentie een inbreuk op het merkenrecht van het bedrijf. Bovendien zou BeursGorilla met de banner willen meeliften op de goede naam en het merk van GorillaPark. Dat BeursGorilla met zijn banner GorillaPark op de hak nam, was geen reden om te dreigen met stappen, zo zegt Deema Freij van GorillaPark. "Het gaat ons alleen om de inbreuk op ons merkrecht." Jeroen Bertrams van BeursGorilla is verbaasd over de dreigende taal van GorillaPark. "De banner was nooit bedoeld om de boel met GorillaPark op scherp te zetten. We vonden het gewoon wel een geinig idee. De banner heeft ook veel succes. Er wordt redelijk vaak op geklikt." "We weten niet of GorillaPark wel in zijn recht staat", aldus Bertrams. "Maar we willen het risico niet nemen. We hebben niet voldoende geld om de juridische strijd met een vermogend bedrijf als GorillaPark aan te gaan." Daarom zal de banner, die al een maand via het netwerk van advertentiebureau WebAds op allerlei sites draaide, vandaag voor het laatst te zien zijn.