Dat meldt de Wall Street Journal vandaag op basis van geluiden uit de industrie. Eerder werd geschat dat Chello tussen de 3 en 4 miljard euro waard zou zijn. De almaar stijgende vraag naar breedbandinternet zou ten grondslag liggen aan de forse opwaardering.

Verwacht wordt dat Chello, dochter van kabelbedrijf United Pan-Europe Communications (UPC), binnenkort plannen zal aankondigen voor de beursgang. Deze moet dan voor eind april plaatsvinden. UPC heeft al aangegeven 15 procent van Chello te willen verkopen.

"Breedbandinternet is wereldwijd een hot item", aldus een insider tegen de Wall Street Journal. "Kijk naar het Italiaanse e.Biscom, dat is nu, voor de beursgang, al een waanzinnig succes. Dan is er ook nog Gigamedia, die aandelen spoten omhoog na notering omhoog."

Gigamedia, de populairste breedbandaanbieder in Taiwan, verdriedubbelde vorige week in waarde op de Nasdaq schermenbeurs in New York.

Een analist van een Nederlandse investeringsbank schat dat de marktwaarde van Chello die van World Online niet veel zal ontlopen. World Online, dat op 17 maart haar notering krijgt, heeft echter 1,9 miljoen abonnees. Chello heeft er slechts 107.000.Eerdere relevante berichten: Stormloop op aandelen World Online (02 maart 2000) UPC brengt Chello in maart naar de beurs (12 januari 2000)