Door de slechte economische situatie en de ontslagen die hierbij vallen, zorgen steeds meer werknemers ervoor dat hun online netwerk goed op orde is. In de Verenigde Staten steeg het aantal unieke bezoekers van profielensite LinkedIn in januari met 22 procent, meldt Techcrunch op basis van comScore-cijfers.

Bezochten in december nog 6,3 miljoen mensen de site, in januari waren dit er 7,7 miljoen. Sinds begin 2008 zag Linkedin het aantal unieke bezoekers zelfs verdrievoudigen. Het aantal aanbevelingen nam met 65 procent toe.

Twee keer zoveel tijd

De bezoekers bleven in januari ook veel langer actief op de site. Het totaal aantal minuten dat werd doorgebracht op LinkedIn verdubbelde in één maand tijd van 47,6 naar 96,8 miljoen. Dit is voor een deel te danken aan de nieuwe zoekfunctie die eind november actief werd. De activiteit van de zoekmachine nam met 50 procent toe.

LinkedIn profiteert al langer van de economische malaise. Met het oog op mogelijke saneringen schreven zich in het derde kwartaal van vorig jaar een kwart meer werknemers in.