Vorig maand haakte al een investeerder af die had toegezegd om 6 miljoen dollar in Kozmo.com te investeren. En een fusie met een concurrent uit Los Angeles, PDQuick, ketste op het laatste moment af. Evenals Kozmo.com heeft PDQuick te kampen met investeerders die niet over de brug willen komen. De afgeketste fusie was voor Kozmo.com reden om de stekker er nu uit te trekken. Kozmo.com leverde in negen Amerikaanse steden binnen een uur boodschappen af. Het bedrijf werd in 1997 opgestart door de toen 25-jarige Joseph Park. Kozmo.com begon met het bezorgen van video's en snacks, maar breidde zijn assortiment al snel uit naar boeken, tijdschriften, elektronica, luiers en condooms. Amazon en de koffieketen Starbucks investeerden in het bedrijf. In totaal 'verbrandde' Kozmo.com in zijn driejarig bestaan 280 miljoen dollar van investeerders. Kozmo.com had plannen om naar de beurs te gaan, maar moest in augustus van die plannen afzien toen duidelijk werd dat investeerders geen vertrouwen meer hadden in internetaandelen. CEO Gerry Burdo zei in een persverklaring dat Kozmo.com het best had kunnen halen. "Als we meer tijd en betere marktomstandigheden hadden gehad, zou Kozmo zonder problemen hebben kunnen doorgroeien." Volgens sommige analisten was Kozmo.com echter gedoemd te mislukken. Zij zijn van mening dat Kozmo.com alleen bestaansrecht heeft in dichtbevolkte steden, zoals New York. "Dit was al vanaf het begin een slecht idee", aldus Vern Keenan, een financiële analist, tegenover CNet. "Het werkte leuk in New York, maar is onmogelijk te vertalen naar andere steden."