In haar laatste onderzoek 'Inter/Media scope' concludeert marktonderzoeksbureau Multiscope dat momenteel 47 procent van de Nederlandse nieuwkomers op internet van het vrouwelijk geslacht is. Over de hele meetperiode was 29 procent van de internetpopulatie vrouw. In een jaar tijd is het aantal vrouwen met meer dan de helft toegenomen. Binnen afzienbare tijd zal de internetbevolking nagenoeg gelijk zijn verdeeld over mannen en vrouwen, stelt Multiscope. Volgens AdRelevance is deze eerlijke verdeling al bereikt. Het vierde kwartaal van 1999 was namelijk al 49 procent van alle internetters vrouw, concludeert dit onderzoeksbureau uit Seattle. In het eerste kwartaal was dat nog 43 procent. Het eerste contact met internet vindt in veel gevallen plaats via vrienden en familie, meldt Multiscope. Meer dan de helft van de internetters gebruikt het web puur voor privé-doeleinden. Dit gaat ten koste van andere vrijetijdsbestedingen als het lezen van boeken en kranten of het hangen voor de buis.Eerdere relevante berichten: Internet Databureau brengt internetgebruik in kaart (21 januari 2000) IDC: 24 procent van de Nederlandse bevolking is online (19 januari 2000)