De BlackBerry Fact Check Portal moet ook gebruikers verleiden om slechte BlackBerry-reclame te melden. Daarnaast wil het Canadese bedrijf er zelf alle leugens die worden verspreid door concurrenten weerleggen. Volgens BlackBerry lekken andere bedrijven verhalen naar de media, waardoor sensationele verhalen rond de levensvatbaarheid en misvattingen over het productportfolio ontstaan.

De beste aanval

"Sinds we in onze transitie zitten, gaan er veel geluiden op van concurrenten die angst, onzekerheid en twijfel zaaien over BlackBerry", schrijft marketing vice president Mark Wilson van BlackBerry. "Gezien deze omstandigheden, moeten we terugvechten. De beste aanval van BlackBerry is om de feiten te presenteren."

De Fact Check Portal moet een plek worden waar concurrenten verantwoordelijk worden gehouden voor wat ze zeggen. Daarnaast publiceert BlackBerry er de komende tijd ook feiten en cijfers over zichzelf. Wilson: "We zullen bewijzen dat BlackBerry een leider blijft op mobiel en zullen ook misleidingstactieken door concurrenten blootleggen."

BlackBerry Fact Check