Kenners van de mediamarkt zien overal hoopvolle tekenen dat de markt eindelijk weer aan het aantrekken is, zo schrijft CNet. Zo lijkt het toonaangevende Yahoo het ergste achter de rug te hebben. Het bedrijf ziet de verkoop van bannerruimte eindelijk niet eens dalen. Dat is voor het eerst sinds vele maanden. Verder wordt verwacht dat grote adverteerders als Microsoft en Oracle hun advertentiebudgetten voor internet volgend jaar weer wat zullen vergroten. Dit moet eraan bijdragen dat halverwege 2002 de gehele advertentiemarkt weer aantrekt. Hierbinnen zou de online markt nog meer dan gemiddeld profiteren. Zover is het echter nog niet. In het derde kwartaal zou er voor 1,79 miljard dollar aan internetadvertenties zijn verkocht, een daling van 4,1 procent ten opzichte van het tweede kwartaal. De analisten putten echter hoop uit het feit dat de daling minder groot is dan in voorgaande kwartalen. Ook Nederland zijn de reclame-inkomsten van Nederlandse websites in het derde kwartaal gedaald ten opzichte van het tweede.