Directeur Daniël Roper van Bol.com laat tegenover Webwereld weten dat hiervoor een team is samengesteld die deze taak op zich gaat nemen. "We proberen steeds meer te netwerken met andere sites en andere plekken", zegt hij.

Als voorbeeld noemt hij een versie van de webshop die vanaf de mobiele telefoon te benaderen is. Hiermee moet Bol.com steeds meer doordringen tot de Nederlanders. Eerder had de webwinkel als samenwerking met Hyves. Daarnaast kwam het bedrijf met chatbot Billie waar consumenten vragen aan konden stellen.

Nieuw model

Bol.com heeft sinds kort ook een nieuw development model, het scrum model. Een model waarbij niet alles in eigen beheer wordt ontwikkeld. Volgens Roper heeft dit vele voordelen ten opzichte van de traditionele methodes waarbij de uitvoering soms weleens langer op zich laat wachten. "Iemand bedenkt het, de volgende schrijft het op, de derde bouwt het en de vierde test het", zegt Roper. "Nu wordt er samen resultaat geboekt."

Bol.com heeft in totaal 9 teams gevormd die de site en het bedrijf moeten verbeteren. Verder is input van klanten heel belangrijk. "Twee miljoen klanten weten meer dan een expert", aldus Roper.