Met FastForward Financials werpt Oracle zich vrij laat in de strijd tegen de millenniumbug, de term voor het gebrek dat vooral oudere systemen op 1 januari 2000 zal treffen. Door dat de datumaanduiding tot de laatste twee cijfers is beperkt denken deze computers dat het jaar 1900 is aangebroken. Bedrijven betalen iets meer dan 600.000 gulden om FastForward Financials op hun verouderde systemen los te laten. Voor dat bedrag gaat de software na of de applicaties waarmee lonen worden uitbetaald en de boekhouding van grote ondernemingen wordt bijgehouden of het millenniumprobleem optreedt. Oracle belooft systemen binnen 60 dagen 2000-waardig te maken. Verder biedt Oracle ondersteuning en service èn een educatief programma, dat personeel bewust maakt van de problemen die de eeuwwisseling op het digitale vlak met zich meebrengt. Om klanten te lokken biedt de databasegigant bedrijven de mogelijkheid om FastForward Financials twee dagen gratis uit te proberen. De markt voor millennium-oplossingen is groot, aldus Oracle: vooral veel middelgrote ondernemingen hebben nog geen werk gemaakt van de Jaar-2000-problematiek. Freeware Bedrijven die zich zes ton willen besparen kunnen ook aan de slag gaan met Ignition 2000, dat gratis wordt aangeboden door Accelr8. De software speurt bestanden op waarin het millennium-spook opduikt. Ignition 2000 geeft aan om welke bestanden het gaat, om hoeveel bestanden het gaat en hoeveel regels broncode er moeten worden aangepast. Volgens Accelr8 geeft het programma een indicatie aan bedrijven van de reikwijdte van het probleem. Om de software of databestanden werkelijk aan te passen is de inzet van andere, professionelere (en lees: dure) programmatuur nodig. Boone Terwijl in Nederland ex-topman Timmer met zijn Millennium Platform probeert het bedrijfsleven bewust te maken van het Jaar-2000-Probleem werpen de Verenigde Staten een oude rocker in de strijd: Pat Boone. De nu 62-jarige Boone bracht in de jaren vijftig de zwarte rhythm & blues onder de aandacht van de blanke Amerikanen door het nummer `Tutti Frutti' van Little Richard op de plaat te zetten. Nu heeft de crooner een reclamespotje ingesproken voor de radio, waarin hij het publiek waarschuwt voor de digitale rampspoed aan het eind van deze eeuw, door Amerikanen aangeduid als de Y2K Problem. De boodschap van Boone ("There's no reason to panic") valt te beluisteren bij Y2K News met een bugvrije RealAudio-player.