"De Thuiswinkel.org groeit tegen de klippen op", zo sprak directeur Wijnand Jongen dinsdag tijdens de nieuwjaarsbijeenkomst van de brancheorganisatie. In een jaar tijd is het aantal leden gegroeid van 260 tot 377. "En daar komen nu elke dag drie tot vier aanvragen bij", aldus Jongen. "Er zijn nu 160 potentiële leden in ballotage."

Vanwege de snelle groei hebben de leden van de Thuiswinkel.org vorig jaar ingestemd met het voorstel om een aparte Thuiswinkel BV op te richten. Deze besloten vennootschap, die op 7 november al is opgericht, moet voorkomen dat de Thuiswinkel.org als vereniging vennootschapsbelasting moet gaan betalen.

In de Thuiswinkel BV worden vpb-plichtige (vennootschapsbelasting) activiteiten van de vereniging ondergebracht zoals congressen, workshops, beurzen en cursussen. De brancheorganisatie sloot het jaar 2006 af met een winst van 1222 euro. In 2007 zal dit vermoedelijk oplopen tot 4722 euro.

De vereniging Thuiswinkel.org blijft opkomen voor de belangen van bedrijven die producten en diensten via internet, catalogus en per post verkopen aan consumenten.