Dit blijkt uit onderzoek van Kaboem. De jongerensite heeft ruim 1850 kinderen tussen de negen en vijftien jaar – de zogenoemde tweens – ondervraagd. Volgens Martien Verdeuzeldonk is de computer vergelijkbaar met de encyclopedie van vroeger. "Iedereen moest die in huis hebben voor de opvoeding en school. Dit is nu de computer met bijbehorende breedbandverbinding geworden." Kaboem ziet hun doelgroep als de `wired generation', eerste generatie die met allerlei nieuwe technologieën opgroeit. Zo is de penetratie van mobieltjes onder tweens gestegen tot 85 procent en heeft meer dan 70 procent een digitale camera. Uit eerder onderzoek van Kaboem bleek al dat jongeren in de praktijk fungeren als de it-manager van een gezin. Dit omdat kinderen veel waarde hechten aan merknamen en op deze manier aankopen van de ouders beïnvloeden. Zo zegt 64 procent van de tweens het merk van een computer heel belangrijk te vinden. Vooral Sony en Compaq komen hierbij goed uit de bus, zo bleek uit het begin dit jaar gepubliceerde onderzoek.