Dat hebben de twee bedrijven woensdag bekendgemaakt. KPN gaat producten van Philips verkopen. Het idee is dat mensen met een breedbandaansluiting ook andere apparatuur dan hun computer daarop aan kunnen sluiten. Daarnaast zullen de twee bedrijven samenwerken bij het onderzoek naar en de ontwikkeling van nieuwe producten. Aanvankelijk richten de twee bedrijven zich op het aanbieden van producten en diensten voor consumenten, maar op termijn willen zij zich ook op de zakelijke markt begeven. Volgens KPN en Philips zou vooral in de financiële dienstverlening en gezondheidszorg vraag bestaan naar breedbandtoepassingen. De samenwerking met KPN past in de visie van Gerard Kleisterlee, de bestuursvoorzitter van Philips die droomt van een 'connected home': woningen met minder kabels en minder zichtbare apparatuur. Content moet 'altijd en overal' op elk apparaat beschikbaar zijn. "Wijdverbreide beschikbaarheid van breedband is daarbij van groot belang. Zonder dat is het hele verhaal rond een 'connected home' zinloos", aldus Gottfried Dutine, vice-president van Philips.