De Britse telecomwaakhond heeft het bedrijf Polo een boete van omgerekend 22.400 euro opgelegd nadat er 143 klachten over het bedrijf waren binnengekomen. Polo stuurde naar een onbekend aantal bezitters van een mobiele telefoon een tekstbericht waarin werd beweerd dat de persoon ruim tweehonderd euro had gewonnen. Het enige wat de mensen daarvoor hoefden te doen, was een duur `0900'-nummer bellen, schrijft de site Outlaw.com. De kosten van dat dure gesprek werden niet vermeld door Polo. Het sms'je was gestuurd naar zogenoemde `waardevolle klanten'. Dit schepte volgens de telecomautoriteit de valse schijn dat het bericht was verstuurd door het telecombedrijf waar degene klant was. Dit was gedaan om het geloofwaardiger te maken. Wie reageerde op het sms'je, abonneerde zich ongemerkt op dure sms-dienst. Naast de hoge kosten voor het bellen van het dure `prijzenlijn-nummer', moesten de gebruikers vervolgens ook de dure sms'jes (à 2,24 euro) betalen. Met deze manier van adverteren en geld aftroggelen heeft Polo de gedragscode die door telecombedrijven wordt nageleefd, overtreden, oordeelt de telecomwaakhond. Of er ook mensen zijn die werkelijk een prijs hebben ontvangen, is overigens niet bekend. Bij Polo wilde niemand commentaar geven.