GET staat voor Greenwich Electronic Time en is gebaseerd op Greenwich Mean Time (GMT), de wereldwijde standaard voor tijdmetingen. Alle e-mailverkeer en e-commerce hebben nu een soort tijdstempel gebaseerd op Co-ordinated Universal Time, een moderne variant van GMT. De meeste computers hebben software die de verzendtijd van e-mails 'vertaalt' naar lokale tijd. Voorstanders van GET vinden dat bij persoonlijke e-mail nog wel kunnen, maar voor wereldwijde elektronische handel voldoet dat systeem niet meer. Met GET wordt op de PC software geïnstalleerd die ervoor zorgt dat computerklokken met GET overweg kunnen. Bedrijven krijgen een aantal tools waarmee zij al hun e-commerce-activiteiten van een tijdstempel kunnen voorzien. Een van de voorvechters van GET is de Interactive Media in Retail Group (IMRG), een Europese online handelsorganisatie. Leden daarvan zijn onder meer IBM, Microsoft, Marks&Spencer en de Britse PTT. Aanschaf- en aflevertijden moeten in alle tijdzones gelijk zijn om juridische en logistieke problemen te voorkomen, vindt de IMRG. De IMRG gelooft dat GET meer succes zal hebben dan het al bestaande tijdsysteem van Swatch. De Zwitserse horlogemaker verdeelt een dag in 1.000 'beats' van elk één minuut en 26 seconden. Volgens The Times zal Blair op nieuwjaarsdag de creatie van GET aankondigen.