Wanadoo verkocht van eind 1999 tot oktober 2002 zijn adsl-abonnementen onder de kostprijs, zo heeft de Commissie vastgesteld. Daarmee heeft Wanadoo, een dochteronderneming van France Télécom, de concurrentie benadeeld. Tussen januari 2001 en september 2002 steeg het marktaandeel van Wanadoo op de adsl-markt van 46 tot 72 procent. In dezelfde periode vervijfvoudigde de omvang van de adsl-markt. Aan het eind van deze periode had geen enkele concurrent nog een marktaandeel van meer dan 10 procent. Adsl-aanbieder Mangoosta ging in augustus 2001 failliet. Ook kabelaanbieders hadden volgens de Commissie te lijden onder de prijsdumping van Wanadoo. Het is niet voor het eerst dat de Commissie een adsl-aanbieder op de vingers tikt. Op 21 mei kreeg Deutsche Telekom al een boete opgelegd. De Commissie wijst erop dat de kans bestaat dat ook in andere EU-lidstaten onderzoek zal worden gedaan naar het onder de kostprijs verkopen van adsl-abonnementen.