In de campagne heeft de 'softwarepolitie' BSA (Business Software Alliance) het vooral gemunt op bedrijven uit het MKB in Nederland. In vorige maanden trok de organisatie door Zeeland en Overijssel, waar de kliklijn zijn nut bewees. Hier nam het aantal telefoontjes met een kwart toe. Deze maand neemt de BSA bedrijven in Noord Holland extra onder de loep. Via een nieuwe reclamespot hoopt de BSA nu op een nieuwe lichting 'tipgevers'. "Onder de meldingen zijn opvallend veel bedrijven", aldus Mirjam van Avezaath van de BSA. "Deze bedrijven beschouwen illegaal gebruik van software door concurrenten als een vorm van oneerlijke concurrentie." De BSA zegt deze gedachtegang te steunen. "Gebruikers gaan de fout in als zij geen licenties voor de gebruikte software kunnen tonen", zegt Van Avezaath. "Grote en kleine bedrijven, van Hilversum tot Heerhugowaard, kunnen in aanmerking komen om op illegale software te worden doorgelicht." In juni startte de BSA een grootscheepse actie genaamd '12 provinci├źn, 12 maanden', waarbij de BSA elke maand een andere provincie onder de loep neemt. De BSA is een samenwerkingsverband van enkele grote softwareproducenten, waaronder Microsoft, Adobe en Macromedia.