De Russische uitgever Buka Entertainment wilde van Project Overdrive niets minder dan een revolutionaire en vernieuwende game maken. Project Overdrive zou gaan over een ex-gedetineerde, die onmiddellijk na zijn vrijlating weer in de onderwereld terechtkomt. Aangezien hij zijn positie in het misdaadcircuit kwijt is, hervat hij zijn criminele carrière helemaal onder aan de ladder. Door het plegen van een aantal uiteenlopende misdaden probeert hij langzaam maar zeker weer aan de top te komen. Het was echter niet het verhaal, maar de opzet van het spel dat veel gamers deed uitkijken naar de release van Project Overdrive. De Russische uitgever Buka Entertainment en haar studio Vistage beloofden ons namelijk een revolutionaire mengeling van actie-, adventure- en race-elementen, waarbij de speler de weg naar de criminele top bovendien volledig naar eigen inzicht mocht uitstippelen. Project Overdrive zou eigenlijk nog dit kwartaal verschijnen, maar gisteren meldden de makers dat ze het werk aan het spel hebben gestaakt. 'Het was geen gemakkelijke beslissing', zo begint de verklaring op de website van Buka. 'Toen de game echter de alpha-status had bereikt, beseften we dat we onze eigen verwachtingen en die van het publiek nooit zouden kunnen waarmaken. We willen niemand teleurstellen, vandaar dat we hebben besloten om het ontwikkelingsproces stop te zetten.' Het voorlopige einde van Project Overdrive houdt overigens niet in dat ze bij Buka Entertainment opeens niets meer te doen hebben. De Russen - die eerder titels als Hard Truck en Rage of Mages uitbrachten - concentreren zich nu op de drie andere titels die bij haar studio's in ontwikkeling zijn: het tactische rollenspel Paradise Cracked, de RTS/RPG Charm of War en de RPG Spells of God.