Alle 54.000 internetklanten van Casema krijgen 50 gulden contant en vanaf augustus 25 procent korting op het abonnementsgeld. Dat heeft Casema dinsdagochtend afgesproken in overleg met de Consumentenbond. De korting geldt totdat de problemen in het gebied waar de abonnee woont, zijn opgelost. Verwacht wordt dat voor 1 januari vrijwel alle technische euvels verholpen zijn. Casema zal daarvoor flink moeten investeren. Er worden aparte afspraken gemaakt voor de wijken waar geen verbetering mogelijk is. Het kabelbedrijf zal daarover open kaart spelen. Met deze regeling gaat Casema zwaar door de knieën voor de Consumentenbond. Samen met de Wanadoo Internet Gebruikers Groep (WIGG) eiste de bond dat Casema actie onderneemt om haar internetdienst op niveau te krijgen. Omdat de kabelexploitant geen gehoor gaf aan eerdere oproepen, eiste de bond ook dat Casema de internetklanten geld zou teruggeven. Kabelinternet bij Casema (Wanadoo Cable) is in sommige gebieden trager dan internet via de analoge telefoonlijn. Het bedrijf beloofde altijd snelle nettoegang, maar moest haar reclameslogans aanpassen omdat de internetdienst in werkelijkheid slecht functioneerde. Om misverstanden te voorkomen gaat Casema nu ook haar aanbieding helder op papier zetten. De Consumentenbond is tevreden over het resultaat. "Meer was er niet uit te halen", aldus Ewald van Kouwen van de Consumentenbond. De WIGG zal de uitkomst nog ter goedkeuring voorleggen aan haar achterban. Eerdere relevante berichten: Casema betaalt deel Wanadoo-abonnement terug (28 juni 2000) Consumentenbond draait duimschroeven op Casema aan (14 juni 2000) Wanadoo Cable-gebruikers zien doorbraak bij Casema (07 december 1999)