De campagneactie voor de gemeenteraadsverkiezingen is bedacht door horecaondernemer en gemeenteraadslid Jean-Pierre van der Meijs. Hij kocht twintigduizend adressen bij bevriende uitbaters van discotheken in Tilburg. De uitbaters gebruiken de adressen om nieuws over hun discotheken te sms-en aan hun bezoekers. De overige tienduizend zijn van Van der Meijs zelf. Hij gebruikt de adressen om berichten over zijn discotheek en café te versturen. Voor duizend euro mag hij de gekochte adressen twee keer gebruiken. De eerste keer is voor 5 maart, de tweede is voor de dag van de gemeenteraadsverkiezingen zelf. Wat precies in het te versturen bericht zal staan is nog niet duidelijk, maar de tekst zal volgens Van der Meijs op het volgende neerkomen: 'Vergeet niet te stemmen op het CDA, lijst 1'. Van der Meijs ziet de actie als een 'leuk geintje' en is niet bang dat de ontvangers juist niet op het CDA gaan stemmen na het ontvangen van het ongevraagde bericht. "Het gebruik van sms is volledig geaccepteerd door de doelgroep. We hopen dat de jongeren het juist waarderen dat het CDA van moderne telecommunicatie gebruikt maakt in plaats van het uitdelen van folders of aanstekers." "Met de actie bereiken we nu ook mensen die niet van plan waren te gaan stemmen. En als ze het bericht toch niet willen lezen, dan kunnen ze het gewoon met twee klikken in de prullenbak gooien", aldus het gemeenteraadslid.