Cebit trok dit jaar 495.000 bezoekers, een stijging van drie procent ten opzichte van de 480.000 bezoekers van vorig jaar. De interesse nam toe ondanks een daling van het aantal exposanten. Ook had de organisator het evenement met een dag ingekort, met zondag als slotdag.

Cebit-bestuurslid Ernst Raue dicht de stijging toe aan de nieuwe zakelijke focus van de beurs. "Het nieuwe formaat van de Cebit is een doorslaand succes bij zowel bezoekers als exposanten," stelt Raue in een persbericht.

Vooral het weekend was berucht op Cebit, omdat consumenten dan massaal neerstreken op het terrein van de wereldtentoonstelling van 2000. Zakelijke exposanten hebben geen interesse in een publiek dat vooral uit is op gratis t-shirts en stressballetjes.

Exposanten waar Webwereld vorige week op tijdens Cebit mee sprak reageerden gemengd. Vooral bedrijven die consumentenproducten tentoon stelden, klaagden dat zij nog te veel consumenten over de beursvloer zagen struinen. In hallen met duidelijke zakelijke toepassingen zou dat probleem minder zijn geweest.