Het postorderwarenhuis zet hulpmiddelen als een chat en videogesprek in om potentiële klanten te helpen bij hun koopbeslissing. Wehkamp besloot in juni al om te starten met de zogeheten 'support chat' die tot stand kwam dankzij een samenwerking met het Nederlandse LiveCom.

Bij de support chat kan de gebruiker direct per chat een vraag stellen aan de medewerkers. Ook is er de mogelijkheid om een videogesprek aan te vragen. In dat geval wordt de gebruiker door Wehkamp teruggebeld en kan hij de medewerker zien. "Mensen willen niet langer wachten tot een medewerker vrij is, De klant wil nu antwoord op zijn of haar vraag. Anders haakt-ie af", weet Maurits Hoefnagels van Wehkamp.

Wehkamp heeft al een proef gedaan met het chatten met klanten. Volgens de winkel maakte een onverwacht groot aantal klanten gebruik van deze mogelijkheid en waren de reacties dusdanig positief dat het als vast onderdeel van de internetwinkel is toegevoegd.

Wehkamp is voor ongeveer de helft van zijn omzet afhankelijk van zijn internetverkopen.