In een groot onderzoek naar de kwaliteit van verschillende breedbanddiensten in Nederland, komt de Consumentenbond tot de conclusie dat er nog veel te verbeteren valt op het gebied van helpdesks van de providers. Gemiddeld moet de consument vijf minuten wachten tot er iemand aan de telefoon komt. Dat is iets korter dan een half jaar geleden, maar nog steeds te lang, aldus de bond. De helpdesks van kabelaars Chello en @Home doen het het slechtst, terwijl XS4ALL, Cistron en HCCNet het beste uit de bus komen. Ook is er nog het een en ander te verbeteren op het gebied van de kwaliteit van de antwoorden. Op de noodkreet van de bond `ik kan geen mail versturen', raadde een medewerker van Chello bijvoorbeeld aan om Windows XP opnieuw te installeren.

Demon

Over de gehele linie heeft Demon volgens de bond bij de drie prijscategorie├źn de beste aanbieding. Demon DSL Express 512/256 is bij de budgetklasse de beste koop en Demon DSL Express 1024/512 is dat bij het mediumsegment. Bij de duurste prijsklasse heeft Cistron Broadband Maxx weliswaar een iets hogere score, maar aangezien Demon DSL Express 2048/1024 veel goedkoper is, krijgt dit abonnement het predikaat `Beste koop' mee. De Demon-aansluitingen behoren tot de snellere, zo wijzen de snelheidsmetingen van de organisatie uit. Bij de KPN-afnemers zijn overigens nog de oude snelheden in het onderzoek meegenomen. Deze worden in januari verdubbeld. "De KPN-abonnementen zijn tegen de tijd dat u dit leest vermoedelijk sneller", zo geeft de bond toe. Het hele onderzoek is in het januari-nummer van de Consumentengids te lezen.